Multijob Loading Code


لطفاً اسپیکرهای کامپیوتر خود را روشن نمایید.

Multijob Loading Code

تالش موزیک

تالش موزیک
موسیقی تالش.تالش موزیک.موسیقی شاد تالشی.

آلبوم دویر آویر-Album Daviar Aviar

 

استاد قسمت خانی ، راوی بی بدیل اندوه و شادمانی سه نسل از مردم تالش است . پیران کهن سال ، قسمت نوجوان را با صدای به یاد ماندنی اش ، هنوز در خاطر دارند ...

موسیقی و آواهای محلی هر قوم در ارتباط با آیین ها و خاطرات آن پدید می آید ؛ از این رو ، روایتی از غم ها ، شادی ها ، دلاوری ها و آیین های مختلف سرزمین تالش را می توان در موسیقی این ناحیه متجلی دید ؛ موسیقی ای که از سالیان دور ، به واسطه ی راویان صادق و دل داده ، سینه به سینه به نسل امروز رسیده است .

بدون شک برجسته ترین راوی موسیقی بومی تالش « قسمت خانی » است که آوازه ی هنر  از جان برآمده اش از دیر باز به گوش می رسد و مشتاقان این بخش از موسیقی را با آوازهای اصیل خود به شگفتی وا می دارد .

استاد قسمت خانی ، راوی بی بدیل اندوه و شادمانی سه نسل از مردم تالش است . پیران کهن سال ، قسمت نوجوان را با صدای به یاد ماندنی اش ، هنوز در خاطر دارند و جوانان شیفته ی موسیقی و فرهنگ تالش نیز ، با افتخار ، در شادمانی های شان خواهان یادگاری از استاد خانی اند ، چرا که صدای جاودانه اش ، رشته ای است که هویت قوم تالش را از گذشته تا حال پیوند داده است . این راوی صمیمی تالش ، در سال 1383 در جمع 36 استاد برتر موسیقی نواحی ایران در کرمان درخشید  و درسال 1385 در جشنواره ی موسیقی فجر حضور  یافت  و سپس در جشنواره ی « آواهای روحانی زمین » در کشور فرانسه شرکت نمود و اجراهای وی با استقبال رو به رو شد . استاد خانی در سال1390در جشنواره ی بزرگ فرهنگ ایران در « مینسک » ( پایتخت کشور بلاروس ) به عنوان پیر پیش کسوت ، انتخاب و تجلیل  شد .

صدای قسمت خانی از طریق آثار بازمانده از او ، در خانه ی خاطرات قوم تالش جاودانه خواهد ماند .  

 

لینک های دانلود::Download Links

 

خاطیره

آهای آمانم لیلِه

موارک با

دستون تالشی

یار برن

شَنگه یار

کیله لی جان

آمان آمان

ایی روزی چمه ملَه خبر آمه

 دستون تالشی-1

سیا رَیحون

دوشه هوا



نظرات شما عزیزان:

مهران یگانه دیناچالی
ساعت9:54---5 ارديبهشت 1397
باسلام واقعا دست تک تک شمادرد نکنه خداوند استاد بزرگوارقسمت خانی راهم رحمت کند انشالله

پاسخ:سپاس گذار



مجید حیدری چروده
ساعت13:00---3 ارديبهشت 1394
سلااااام جهانبخش عزییییییییییییییییییز. انصااااااافا زحمتر کشتیه خیییییییییییییییلی خیییییییییییلی زیااااااااااد. دستر درد نکروووو. عااااااااااالی به.
پاسخ:سلام برام جان.عشته موحبتی قوربن.هنی بمه سر بژن


نوید انعامی
ساعت12:50---19 فروردين 1394
واقعا درود به غیرتت جناب کلانتری..حرکت زیبایی انجام دادید
پاسخ:فقط و فقط تالش.ممنون از لطفت


تالشی زویه
ساعت11:48---28 شهريور 1392
آخه آدم روی آهنگ باباکوهی شعرتالشی میذاره؟اینم با این سازبندی سخیف و خسته کننده؟ترانه خاطیره همون باباکوهیه.تقلیدتااین حد؟به موسیقی تالش احترام بذارید.موسیقی تالش رو به این شکل معرفی نکنید.
جناب تالشه زوئه ای کاش با اسم واقعی و یا حتی یک آدرس ایمیل از خودت برای ما می گذاشتی تا درباره موسیقی تالش و نقاط ضعف و قوتش با هم گفتگو میکردیم و از نظرات ارزنده ی شما نهایت استفاده را می کردیم. در مورد ساز بندی سخیف و خسته کننده که فرمایش کرده اید باید بگویم این نظر شماست و لا غیر. در مورد بی احترامی به موسیقی تالش هم آن چه که عیان است چه حاجت به بیان است.


آبتین فراهیم زاد
ساعت13:21---25 شهريور 1392
درود

بی نهایت سپاس آقای کلانتری عزیز

خدا شما و استاد قسمت خانی رو حفظ کنه
پاسخ:سلام برا.عشته قوربن.خدا تنی سغ بدارو


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:آلبوم دویر آویر-آرمین فریدی-قسمت خانی-موسیقی تالش-تالش-Talesh-daviar aviar-Talysh, توسط جهانبخش كلانتري چروده .....(لطفا کلیک کنید).....
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :