Multijob Loading Code


لطفاً اسپیکرهای کامپیوتر خود را روشن نمایید.

Multijob Loading Code

تالش موزیک

تالش موزیک
موسیقی تالش.تالش موزیک.موسیقی شاد تالشی.

آواز خله - (خله ویچاک نوسته) -( هله کارده)
 

خله یا هله آوایی فریاد گونه است که علاوه بر اعلان واطلاع رسانی در میانه دستونها توسط خواننده یا حاضرین نیز اجرا میشود .  در زبان تالشی به انجام این عمل در نواحی مرکزی و جنوبی تالش "خله ویچاک نوسته"، و در نواحی شمالی تالش "هله کارده" می گویند.

این آوای فریاد گونه نیز از طبیعت، محیط پیرامون و صدای پرندگان گرفته شده است. در خله(هله) تالشی علاوه بر اینکه افراد در کوهستان ها و مزارع از طریق آن یکدیگر را صدا میزنند با عبارت "جان برا جان اویه" (ای برادر جان با تو هستم) نیز با هم ارتباط برقرار می کنند.

هنگام خواندن ترانه ها یا آواز تالشی گاه یکی از حاضرین به منظور تشویق خواننده و به شوق آوردن او و حضار در میانه ترانه یا آواز، خله ای سر می دهد و گاه خود خواننده خله می کند. خله(هله) در میان مردان و زنان تالش رواج دارد. خله دارای فرم ملودیک نمی باشد و فیگور ریتمیک آن  یک واژه پنج هجایی به صورت ترجیح بند در قسمت های مختلف دستون اجرا می شود.  

 

لینکهای دانلود:Download Links

تالشه خله-1

تالشه خله-2

تالشه خله-3

تالشه خله-4



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:خله کرده, خله ویچاک نوسته,هله کارده,موسیقی تالشی,دانلود آهنگ تالشی,آهنگ شاد تالشی,تالش, توسط جهانبخش كلانتري چروده .....(لطفا کلیک کنید).....
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :